Subsecties

Artikel 15. Het kader

15.1. Samenstelling.

Het kader bestaat uit leraren en aspirant-leraren.

15.2. Benoeming.

Leraren en aspirant-leraren worden door het bestuur in overleg met het kader benoemd.


15.2.1.

Iemand kan alleen tot leraar benoemd worden als hij bevoegd is tot het geven van lessen in Taekwon-do, dat wil zeggen dat hij een Taekwon-do dangraad heeft en een diploma assistent-leraar uitgereikt door de U.T.I..

15.2.2.

Door het bestuur kan in overleg met de bevoegde leraren dispensatie worden verleend voor het lesgeven zonder graad of diploma als genoemd in Artikel 15.2.1.

15.2.3.

Van iemand die de graad of diploma als genoemd in Artikel 15.2.1 niet heeft, mag verwacht worden dat hij die zo snel mogelijk zal halen.

15.2.4.

Bij benoeming tot leraar speelt naast taekwondo technisch en didactisch niveau ook inzet en instelling een rol.

15.2.5.

Aspirant-leraren worden in beginsel voor een jaar benoemd.

15.2.6.

De namen van de leraren en aspirant-leraren worden elk seizoen gepubliceerd in het informatieboekje van de vereniging en op haar website.

15.3. Taken.

Het kader verzorgt de lessen.

15.3.1.

De leraren stellen een lesprogramma op en houden schriftelijk bij hoe de vorderingen zijn.

15.3.2.

Van de leraren wordt verwacht dat zij samen de eindverantwoordelijkheid dragen voor alle lessen. Zij waken over de kwaliteit en houden de voortgang in de gaten.

15.4. Kader-overleg.

Het kader overlegt regelmatig onder meer om
$\bullet$ te evalueren,
$\bullet$ lange termijn plannen te maken,
$\bullet$ lesgevende teams samen te stellen,
$\bullet$ (te helpen) speciale activiteiten (kubgraadexamens, clubkampioenschappen, speciale lessen, Taedag, etc.) voor te bereiden,
$\bullet$ moeilijke problemen op te lossen.
Bij ieder overleg wordt een notulist en ad hoc voorzitter benoemd.

15.4.1.

Van het overleg worden notulen opgemaakt die door de notulist en de voorzitter worden vastgesteld en ondertekend. Het bestuur ontvangt een kopie van deze notulen.

15.4.2.

Iedere leraar heeft een stem in het kader-overleg.

15.4.3.

Iedere aspirant-leraar heeft een adviserende stem in het kader-overleg.

15.5. Vergoedingen.

15.5.1.

Leraren en aspirant-leraren ontvangen na goedkeuring van het bestuur vergoeding van de gemaakte kosten.

15.5.2.

Iedere leraar wordt ontheffing van de verplichting tot het betalen van contributie verleend.


Taekyon Houten
2018-03-29