De mensen die aan een groep les geven vormen een team,
het `lesgevend team'. Ze profileren zich ook als zodanig: ze komen op tijd,
gaan niet voortijdig
weg, zijn op ieder moment van de les actief, hetzij door les te geven,
hetzij door les te volgen. In het laatste geval vervullen ze een
voorbeeld functie.
De samenstelling van de
teams wordt in overleg met het kader jaarlijks vastgesteld door het bestuur
en gepubliceerd in het informatieboekje van de vereniging en op haar website.
Het is bij leerlingen van de groep en bij de andere mensen van het
lesgevend team (verder in dit lid `assistenten' genoemd) bekend wie voor die les is
de verantwoordelijke persoon (verder in dit lid `de leraar'
genoemd).
De leraar overlegd in ieder geval voor de aanvang van de
les met zijn assistent(en) over de indeling van de les. Tijdens de les is
het voor iedereen van het lesgevend team duidelijk wie wat geeft en aan wie en wanneer.
Ieder lesgevend team overlegt regelmatig onder meer om
een `rooster van leraar' op te stellen,
de lessen te
evalueren,
een korte termijn planning te maken,
knelpunten te bespreken.